perjantai 11. toukokuuta 2012

Pääsin Meksikon lahdelle

Hei kaikki!
Ajattelin nyt kirjoittaa viime viikonlopun matkastani Veracruziin. Veracruz on satamakaupunki Veracruz-Llaven osavaltiossa. Menin sinne taas ystäväni Simonin ja hänen perheensä kanssa koska hänen äiti on niin mukava ja aina kutsuu minut mukaan tutustumaan paikkoihin :)
Viime perjantaina (4.5) lähdimme Veracruzia kohti. Pysähdyimme yöksi Catemacon nimisessä kylässä koska Simon äiti suositteli paikkaa kovasti. En ihmettele miksi. Catemaco on tunnettu ympäri maailmaa sen velhojen ja noitien takia. Siellä sijaitsee saari nimeltään Isla de los Changos (Apinoiden saari) lähes keskellä Catemacon isoa järveä. Tälle saarelle on saapunut paljon tunnettuja ihmisiä elokuvatähdistä USAn presidentteihin asti "puhdistautumaan" ja poistamaan negatiivista energiaa kehoistaan. Valitettavasti meillä ei ollut aikaa päästä kyseiselle saarelle käymään vaan lähdimme aikasin seuraavana aamuna Veracruzia kohti.
Saavuttuamme hotelliimme (Fiesta Inn) vaihdoimme vain nopeasti uimapuvut päälle ja painuimme rannalle. Ranta oli todella matala, eli sinäänsä loistava lapsiperheille. Minä pystyin kävellä n. 50m ja vesi ulottui vain napaan.
Oli suhteellisen leppoisa päivä. Ei tuullut paljoa eivätkä aallot olleet isoja. Vesi ei sentään ollu ihan yhtä suolaista kun Tyynenmeren vesi, mutta silti kirveli kunnolla kun sitä meni sisään suusta ja nenästä...
Illemmalla lähdimme tarkastelemaan Veracruzin keskustaa ja noin kello 10, astuimme leffateatteriin katsomaan uutta The Avengers leffaa, joka oli muuten aivan mahtava! Suosittelen kovasti supersankarileffa faneille jos ette vielä ole nähneet sitä.
Olimme noin kello yhdeltä aamulla takaisin hotelilla ja kun muut menivät nukkumaan, minä ja Simon painumme mereen ja altaalle uudestaan :). Altaalla olimme melkein kello 3 saakka kunnes meidät hätistettiin pois.
Aamulla nukuttiin pitkään, ja kun aamupalat oli syöty, lähdettiin kotiin päin.
Todella hieno ja kiva viikonloppureissu oli :)!